Friday, June 19, 2009




Salam..Wapel ni.. 1st nak panjatkan kesyukuran kat Allah S.W.T sebab dengan izin-Nya blog ni telah berjaya dilahirkan.And also congratulations n arigato to our very own Krun shii for making this great blog!!Ni 1st debut Wapel kat sini and actually i don't really know what to write..

But nasihat tu sayang.And wapel sayang kawan2 wapel. Coz as wapel tulis about something, the first one to read, to hear and to think would be me. So Wapel nak ambil kesempatan ni perbaiki diri. Insya-Allah.

Exam baru je habis. Ade yang result best, ade yang result ok je and ade yang kurang ok. Tapi ingat la rakan, itulah takdir kita. What's more to do other than accepting?

Hehe..

Wapel pon tengah bersedih sebab result ongmang..Tapi wapel selalu ingat yang kita kena percaya dengan rukun iman ke 6-that would be Percaya dengan Qada' dan Qadar.Maybe wapel dapat ape yang sepadan dengan usaha wapel.Tapi yang penting ungkapan Alhamdulillah sentiasa wapel ungkapkan,iA no matter what happens.We as human are fools-easily being fooled by success and easily being damned by failure.Tapi, Alhamdulillah, Islam ajar kita to accept things rationally, be it good or bad.Bak kata akak Naqibah Wapel dulu, semua yang Allah bagi itu adalah rezeki. Kalau gagal, rezeki begitu juga dengan kejayaan.

Allah bagi kita semua itu untuk uji kita. Kalau bagi kejayaan n kesenangan je, kita akan jadi orang yang sombong dan lupa daratan.Lupa yang semua itu datang dari Allah.Sometimes Allah gives us failure and hardship, sebab nak bagi peluang kat kita dekati Dia.Sememangnya Allah sangat suka dengar luahan hati n perasaan kita.Rayuan n pujukan kita..Kita ni time susah dok nanges2 ingat kat Allah, mengadu nasib kat Maha Mendengar dan Mengetahui, dan Allah dengar luahan kita. But once we're happy, nak baca Al-Mathurat pon kadang2 rasa berat-Nauzubillah.

Ok la panjang pulak debut wapel ni.Ni wapel nak share satu cerita,dipetik dari buku favourite wapel-die fly sekali hari tu.But actually,Wapel x abes baca lagi^^


Seorang pesakit bertanya kepada seorang doktor Muslim tentang kegelisahan hidup. Doktor itu menjawab "Ketahuilah bahawa Allah S.W.T telah menciptakan makhluk dan mnguruskannya. Tidak ada satu gerakan atau desahan satu nafas pun, kecuali dengan izin Allah. Jika demikian, mengapa harus risau dan gelisah? Sungguh Allah telah menuliskan takdir setiap makhluk 50 ribu tahun sebelum Dia menciptakannya."

Subhanallah!!!

So free yourself from worries coz it only gonna eat your heart out!!I Love Islam!!

Sami Yusuf and Outlandish-Song for Palestine...


posted by wapel~

1 comment:

nobody said...

sape ea wapel ni???