Thursday, August 27, 2009

apa dah jadi dgn 'sa i' kita??????????

Assalamualaikum dan salam ramadhan...pertama2 sekalinya syukur dgn nikmat nyawa yg bernafas dlm nama iman dan islam....hr ni rasa tenang dan hepy skit sbb byk benda yg berlaku....and sja je nk ckp thanks kt kwn2 sbb sama2 tarawikh td...emm moga ramadhan kali ni lebih bermkna dan buat kita sama2 lebih222222 baik lagi....iA..

kali ni nak buka sikit pasal 'sai' lm bahasa koreanya @ relation @ hubungan dlm bahasa2 lain yg dfahami...makin lama2 kita kawan ni byk benda yg jadik kn??? kdg2 sampai xcakap la berhari2...sedih betol hati ni....ada yg menyerang tu secara terang-terangan tp lebih menyakitkan klu melalui saraf kot.... emm..saraf ni mcm xckp kot...@pon pulau kawan tu...adeh...apa dah jadi nih..

'Wahai orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan daripada prasangkaa, kerana sesungguhnya sebahagian dari prasangka itu adalah dosa dan janganlah kamu mencari-cari kesalahan dan keaiban orang lain dan janganlah setengah kamu mengumpat akan setengah yang lain...'
(Surah al-Hujurat : 12)


sedih btolkan...benda mcm ni dah banyak dlm kalangan kita tak kira kita sedar @ tak..maybe kita fikir kita ni bagus dr org tu kot...sebab tu kita buat dia mcm tu....sedar2lah..klu ada salah silap kwn2 kita tu sama2 la kita tegur..jangan kita simpan pastu bnda tu dh jdk mcm tumor lam kepala ngn hati....xke parah tu....sedih la pulak...dah jauh dr family~~~

dunia ni kan tempat cam r&r je...so klu kita hidup hepy sama2 kan senang...tak payah nak sakit2 kepala..huhuhu...pastu kita pulak mcm ada kkiri @ puak masing2...klu kita jadikan kkiri2 tu satu..kan dah senang kerja...


.

heheh comel je kan macam ni.....tp sekarang lain pulak dah jadik...나이가 먹으면 먹을수록( semakin umur dah meningkat ni lain pulak ukhuwah yg dicarinya)





yg atas ni mmg dah betol2 sah relation dia...relation kita pulak????? jangan kita mengejar yang tak pasti maka terlepas berciciran relation yg perlu kita jaga...kan kawan2?????



maka diri yg serba kekurangan ni pon dah bertekad kita eratkan ukhuwah kita ye kawan2...yang sama2 jantina la kan...jgn salah faham plk...salam ukhuwah ~~~..

3 comments:

kruN. said...

huhuhu sgt bes ko nye te'ah :P~~

Nadzipah said...

wah tea...bagus2....good job sis...keep up writing....

T said...

hahaha....korang ni..sje nk kantoikan ak ey...ish...pnye nk sorok..hihihi