Tuesday, August 25, 2009

Kepimpinan yang x dpt dielakkan..





Bismillah..Dengan nama-Mu Ya Allah ku mulakan segala pekerjaan,ku melangkah ke hadapan menggapai impian..Ceh..Tetiba ayat berbunga ni..Alhamdulillah kita bersua dan insya-Allah wapel akan menjalankan tanggungjawab yang telah diamanahkan untuk buat post kali ni..Nervous2..First of all, mari kita panjatkan kesyukuran kepada Allah S.W.T sbb bagi kita peluang skali lagi jumpa dengan Bulan yang penuh berkat ni..Bulan Ramadhan yang amat kurindui..Tapi wapel sedih sebab bulan Ramadhan kali ni rasa penat semacam la..kalau kat kelas tu selalu tersengguk-sengguk kengantukan yang tdk dapat dielakkan..Maybe 1st time pose kat tempat baru kot..

Sepatutnya time Ramadhan kita perlu jadi lebih kuat dan bertenaga!Ye la kita puasa=diet,pastu tarawikh=exercise^^..waaa dapat semua dlm satu bulan yg mulia
ni!Bestnye!Ramadhan bukan alasan untuk kita malas bergerak,untuk tido dalam kelas tapi masa untuk lebih banyak beribadat,lebih ligat berfikir lebih cergas bergerak!Biar terkejut orang2 bukan Islam tengok kita..Wapel sian tengok SonsengNim(cikgu)2 tu, semua macam x de tenaga je bila diorg mengajar,tambah pulak benda yang diajar makin susah~~Hehe ni tegur diri sndiri ni..

Hmm kali ni wapel nak cite sket pasal kepimpinan..Nape tetiba leadership atau bahasa koreanye lideoship??Ntah wapel pon x tau cuma tetiba je tergerak nak wat topik ni..
Setiap orang mesti pernah jadi pemimpin kan?Dan kita sume satu hari nanti di ms depan akan memimpin org2 bawahan..Bagi wapel,jadi ketua ni satu tanggungjawab yang sangat berat dan susah nak jalankan.Tapi kalau kita pegang prinsip adil tu,insya-Allah semua kerja boleh berjalan smoothly..(teringat smoothie)..

Hah..Pemimpin yang adil ni or pemimpin yang meletakkan sesuatu tu di tempatnye ni la susah nak buat..Tapi kalau kita betol2 paham iA boleh wat..Sebab kalu x susah la..

Sabda Rasulullah S.A.W:

Sesungguhnya orang-orang yang berbuat adil di mata Allah berada di atas mimbar yang terbuat dari cahaya, berada di sebelah kanan Ar-Rahman Azza wa Jalla. Yaitu mereka yang berbuat adil ketika menetapkan putusan hukum, dan adil terhadap pengikut dan rakyanya.” (HR. Muslim)

Sahih Muslim, Hadits ke 3406, Jilid 9, hal 349.

Kalau ada pemimpin,mesti ada orang yang dipimpin kan?So kita jadi orang yang dipimpin ni pun mestila kena beri kerjasama kat ketua yang telah terpilih tu..Jom!!

Sampai sini dulu wapel berceramah kali ni..Maaf ye cm x menarik sangat sbb wapel da nak terlelap mata da ni sebnarnye hehe..Ok la selamat menjalani Ramadhan n mari kita memimpin dengan acuan Islam~~Salam

Dengan Nafasmu download here


posted by-wapel





2 comments:

Anonymous said...

walaupon lambat dari yang dijadualkan..
OK la..최고

dz said...

x....MMg Terbaek la org kate...^^